تبليغ نويسي تبليغ نويسي

رویا نت

تبليغ نويسي چيست؟ اصول و تكنيك هاي آن

تبليغ نويسي چيست؟ اصول و تكنيك هاي آناصول تبليغ نويسي
۹ مهر ۱۴۰۱
 در اطلاعات عمومي
 ۰

تبليغ نويسي چيست؟
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
همه ما با تبليغات آشنايي داريم و مي دانيم كه تبليغات به فعاليتي گفته مي شود كه هدف آن فروش يك محصول يا خدمات مشخص به مخاطبان هدف است. تبليغات يكي از قديمي ترين اشكال بازاريابي است كه تلاش مي كند بر اقدامات مخاطبان هدف خود براي خريد، فروش يا انجام كاري خاص تأثير بگذارد. تبليغات مي تواند به صورت تخصصي يا عمومي مخاطبان زيادي را مورد هدف قرار دهد. در حال حاضر اغلب توليدكنندگان و شركت هايي كه خدماتي را ارائه مي دهند به وسيله تبليغات به جذب مخاطب و مشتري اقدام مي كنند. يكي از راه هاي تبليغات، تبليغ نويسي يا همان CopyWriting است كه با به كارگيري تكنيك هايي خاص، منجر به جذب مشتري و فروش يك محصول تا چندين برابر مي شود. تبليغ نويسي يك مهارت است كه با استفاده از محتواي جذاب و تكنيكي و همچنين متناسب با نوع محصول يا خدمات، جذب مخاطب و فروش بيشتر را تضمين مي كند. اين امر با شناخت كامل و ايجاد يك ارتباط موثر با مخاطبان هدف انجام مي شود. در ادامه مطلب، به طور كامل به تبليغ نويسي و اصول و تكنيك هاي آن پرداخته مي شود.

تبليغ نويسي چيست و چرا اهميت دارد؟
تبليغ نويسي چيست؟ اصول و تكنيك هاي آن
تبليغ نويسي استراتژي ايجاد محتواي متقاعدكننده براي بازاريابي و فروش با هدف ايجاد و جذب مخاطب و افزايش ميزان فروش است. سوالاتي كه در اين باره مطرح است اين است كه اصول تبليغ نويسي چيست؟ و آيا مي توان با استفاده استراتژيك از كلمات در تبليغ نويسي، مخاطب هدف را متقاعد كرد؟ يك محتواي مناسب مي تواند با افزايش تعداد مخاطبان و شبكه مشتريان، تحولي در استراتژي بازاريابي يك شركت ايجاد كند. كپي رايتينگ يك استراتژي توليد محتوا است كه بر متقاعد كردن خواننده براي انجام يك اقدام خاص متمركز است. كپي رايتر بايد محتوا را با تفكر در مورد ويژگي متقاعدكننده يك محصول يا خدمات بنويسد و از محرك هايي براي برانگيختن علاقه در خواننده استفاده كند تا جذب مخاطب و فروش ايجاد كند.
كپي رايتينگ اصطلاح جديدي نيست و اولين بار در سال ۱۸۲۸ توسط نوح وبستر تعريف شد. اين تعريف در ادبيات مورد پسند قرار نگرفت، اما در ميان روزنامه نگاران و چاپخانه داراني كه در اواسط دهه ۱۸۷۰ شروع به تعريف كپي رايتر به عنوان حرفه اي كه تبليغات مي نويسد، ادامه يافت تا اين فعاليت را از نويسندگان اخبار متمايز كنند. كار كپي رايترهاي قرن بيستم به چندين برند كمك كرد تا در آن زمان به شهرت و فروش خوبي دست پيدا كنند. با اين حال، با رايج شدن اينترنت و ظهور ديجيتال ماركتينگ، كپي رايتينگ شروع به فاصله گرفتن بيشتر و بيشتر از تبليغات كرد. كپي رايتينگ براي استراتژي هاي جذب مناسب تر است، مانند بازاريابي هايي كه در آن فرآيند فروش در يك فرآيند متقاعدكننده طولاني انجام مي يابد. امروزه نوشتن تبليغات همچنان ابزاري است كه هدف آن فروش مستقيم است. در پاسخ به اين سوال كه چرا تبليغ نويسي مهم است مي توان گفت كه در تبليغ نويسي، با ايجاد يك رابطه بلندمدت، مي توان شبكه مشتريان و مخاطبان يك كسب و كار را افزايش داد و محتوايي با كيفيت و مطابق با علايق مخاطبان خود ارائه كرد. براي تحقق اين امر، خوب نوشتن مولفه اي ضروري است اما كافي نيست و تكنيك هاي اساسي و مهمي مانند الهام بخشيدن به خواننده، ايجاد ارتباط با برند، ايجاد انگيزه در مخاطبان براي آشنايي بيشتر با خدمات يا محصول وجود دارند كه بايد در توليد هر محتوايي براي بازاريابي ديجيتال و تبليغ نويسي رعايت شوند. در ادامه برخي از اين تكنيك ها بيان مي شوند.

اصول تبليغ نويسي چيست؟
اصول تبليغ نويسي چيست؟ اين سوالي است كه در اين بخش به پاسخ آن مي پردازيم. به طور كلي، اصول تبليغ نويسي، به اصولي گفته مي شود كه امري ضروري در تبليغ نويسي هستند و با رعايت آن ها در يك محتوا، مي توان محتوا و تبليغي مناسب و موثر توليد كرد كه منجر به جذب مخاطبان و فروش هرچه بيشتر يك محصول يا خدمات شود. يك كسب و كار، علاوه بر پرداختن به نيازهاي اوليه يك كسب و كار مانند تامين محصول، كيفيت محصول، نحوه ارائه محصول، دريافت يك درگاه پرداخت مناسب و ايمن و…، بايد به امر تبليغات و معرفي محصولات خود نيز توجه ويژه داشته باشد. برخي از اصول و استراتژي هاي كپي رايتينگ، شامل موارد زير هستند.
اولين اصل تبليغ نويسي، تحقيق است. يك وبلاگ به طور تصادفي به مرجعي در مورد يك موضوع خاص تبديل نمي شود، بلكه تنها در صورتي به موفقيت دست مي يابد كه محتوايي منحصر به فرد بر پايه واقعيت داشته باشد. بنابراين، براي تبليغ نويسي و توليد محتوايي بهتر و مرتبط با محصول كه بتواند مفهومي دقيق و علمي انتقال داده و منجر به جذب مخاطب شود، نياز به تحقيق و تلاش بسيار زيادي در مورد محصول دارد.
ميان كپي رايتينگ و سئو (بهينه سازي موتور جستجو) نيز رابطه وجود دارد. سئو براي اطمينان از اين است كه يك وب سايت، موقعيت خوبي در رتبه بندي جستجوي Google يا هر موتور جستجوي ديگري دارد و امكان نمايان شدن محتوا براي كاربران نيز وجود دارد. از اصول مهم تبليغ نويسي، توجه به سئو آن است.
اصل ديگر در تبليغ نويسي، آشنايي با برندي كه براي آن محتوا نوشته مي شود و محصولات و خدمات آن است. يك تبليغ نويس تنها در صورتي مي تواند يك مفهوم را به خوبي ارائه كند كه آشنايي كامل با كليت آن مفهوم داشته باشد. براي اين منظور بايد بدانيد كه شركتي كه درباره آن مي نويسيد چه خدماتي ارائه مي دهد و مولفه اي كه آن را از ساير رقبا متمايز مي كند چيست. حتي اگر آن ها محصولات يا خدمات مشابهي ارائه مي دهند.
برقراري ارتباط با خواننده اصل ديگري از تبليغ نويسي است. براي ايجاد رابطه بين برند و مشتري، بايد با آن ها ارتباطي موثر برقرار كرد. بنابراين، هنگام تبليغ نويسي استراتژي هايي را به كار ببريد تا خواننده با متن ارتباط برقرار كند.

تكنيك هاي تبليغ نويسي چيست؟
تكنيك هاي تبليغ نويسي
تكنيك هاي متعددي براي تبليغ نويسي وجود دارند كه با تجربه كسب مي شوند و مي توانند شيوه تبليغ نويسي و تبليغات را متحول كنند. برخي از اين تكنيك ها عبارت هستند از:

فكر كردن مانند يك بازارياب
به طور قابل توجهي تعداد كمي از تبليغ نويسان مانند بازارياب ها فكر مي كنند. اين در حالي است كه همه كپي رايتينگ هاي عالي ناشي از داشتن ذهنيت بازاريابي هستند. اگر بتوانيد مانند يك بازارياب فكر كنيد و از آن در متن هاي كپي رايتينگ خود استفاده كنيد، محتواهايي بسيار جذاب و منحصر به فرد خواهيد داشت.

شناسايي مخاطب
تكنيك كاربردي كه در تبليغ نويسي وجود دارد اين است كه هميشه بدانيد مخاطبان هدف شما براي هر پروژه چه كساني هستند و مطمئن شويد كه سلايق و انتخاب هاي آنان را درك كرده ايد. به اين ترتيب مي توانيد تبليغ نويسي همسويي با سليقه و علاقه مخاطب، داشته باشيد.

درك مزايا و ويژگي ها براي بيان آن ها
پيش از آن كه شروع به نوشتن و تبليغ نويسي كنيد، ابتدا بررسي كنيد كه مزايا و ويژگي هاي محصول يا خدمات براي مخاطب هدف چيست. براي مثال اگر شركتي محصولات خود را براي شركت ديگري بازاريابي مي كند، چه ويژگي ها و مزايايي بيشتر اهميت دارد؟ پاسخ اين سوال ساده است، هر چيزي كه شركت هدف بيشتر به آن اهميت مي دهد. مانند سود آوري، رقابت، شهرت و…. با بررسي و درك اين موضوع، مي توانيد به راحتي مزاياي يك محصول را شناسايي كرده و آن مزايا را به زباني كه براي فهم و جذب مخاطبان مناسب است، منتقل كنيد.

تلاش براي قانع كردن
از آن جايي كه متقاعدسازي قلب يك استراتژي خوب كپي رايتينگ است، دانستن برخي از اصول روانشناختي براي افزايش قدرت متقاعدسازي ضروري است. رابرت سيالديني در پرفروش ترين كتاب خود با عنوان «روان شناسي متقاعدسازي» توضيح مي دهد كه رفتار انسان توسط برخي قوانين اساسي هدايت ميشود. به اين ترتيب فنون و روش هاي اقناع و تغيير ديدگاه مخاطب با اين شيوه، يك تكنيك كارآمد در تبليغ نويسي به حساب مي آيند.

ويژگي هاي يك تبليغ خوب
بازاريابي و تبليغ يكي از بهترين راه ها براي بهبود كسب و كار، افزايش فروش و شناخته شدن يك برند است. ساخت و توليد محتوا براي تبليغ اگر چه كار سختي نيست اما امري بسيار حساس و دقيق است. در وهله اول يك تبليغ خوب بايد جذاب و منحصر به فرد باشد و همچنين پيام خاصي را منتقل كرده و نقاط مثبت كسب و كار را نشان دهد. ويژگي هاي يك تبليغ خوب عبارت هستند از:

يك تبليغ خوب به ياد ماندني است
يك تبليغ خوب بايد به معناي نمادين كلمه به راحتي قابل يادآوري باشد تا مخاطبان بتوانند آن را به خاطر بسپارند و در ذهن افراد ثبت شود. اين امر مي تواند با به كارگيري خلاقيت و نوآوري و استفاده از المان هاي خاص محقق شود.

يك تبليغ خوب متقاعد كننده است
همان طور كه مي دانيد، ايده كلي يك تبليغ اين است كه يك محصول خاص را به مخاطب هدف خود معرفي كرده و بفروشد. بنابراين، تبليغات بايد به گونه اي باشد كه بتواند مخاطب را متقاعد كند. تبليغ نويسي بايد به شكلي انجام شود كه مشتريان را متقاعد كند كه شما بهتر از رقبا هستيد و آن ها بايد از شما خريد كنند. به آن ها اين باور را بدهيد كه از خريد از شما سود خواهند برد.

يك تبليغ خوب خلاقانه است
بدون در نظر گرفتن كليت محتوا و محصول، خلاقيت مولفه اي است كه مي تواند تحول عظيمي در هر موضوعي ايجاد كند. خلاقيت يكي از بزرگترين نقاط قوت در بازاريابي است و در حوزه تبليغات خوب عمل مي كند. با خلاقيت و نوآوري مي توان يك چيز جديد ايجاد كرد و محصول و برند خود را از ساير رقبا متمايز ساخت. يك تبليغ نويسي خلاقانه، مي تواند به راحتي ذهن مخاطب را درگير خود كرده و ماندگار شود.

يك تبليغ خوب اعتماد ايجاد مي كند
يك تبليغ خوب بايد اعتماد ايجاد كند. اگر كسي به شما يا برند شما اعتماد نداشته باشد، نمي توانيد مشتري جذب كنيد. به همين دليل است كه تبليغات شما بايد حس قابل اعتماد بودن را به مخاطب منتقل كند. هيچ چيز براي يك مشتري ناخوشايندتر از دروغ نيست. بزرگنمايي و تبليغات كاذب نه تنها براي يك برند مضر است، بلكه مي تواند برند را با مشكلات قانوني نيز مواجه كند. بنابراين، پيش از تبليغ از صحت محتواي آن اطمينان حاصل كنيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/7/10 ساعت: ۱۱ توسط:royanet :